Dagen har sett ut som en bergådalbana

Jag vill ta upp vissa saker här snart, men först berättar jag om vad som hände senare idag.

Jag for till fammo, hon började ropa på mej (vilket hon alltid gör, men hon har inte förr ropat på mej, bara på andra människor), då sa jag förstås att hon inte skulle ropa på mej, jag sa det tom. 2 ggr men hon fortsatte, även om jag var stark och seker i rösten. Nåväl, hon blev genast snellare då hon uppmärkte att hon hade fel och jag rätt, men hon sa inget om saken desto vidare.
Överlag är fammo faktist hämskt snäll, då hon inte ropar på folk och sådant. Och jag har ända hit nog varit hemskt viktig för henne eftersom jag allti hållit henne selskap och pratat om faktist allt möjligt, tom. skrattat med henne.
Och jag har ju en väldigt snäll och gullig mommo också som tycker om att baka och passa upp alla.

Men nu tror jag det är dags att gå vidare.
Efter att jag hade varit hos min fammo gick jag då till stan och träffade Jenny. Även om vi på den senaste tiden har varit nära på att börja bråka så gick det bra, vi for på pizza och hade väldigt roligt. (:
Efter pizzan for vi till Sale och dit kom denhär min "kompis" (som jag talade om i förra inlägget) mamma och betalade hennes skulder, alltså 10€.
Det gick lättare än jag hade trot att få tillbaka pengarna.
Jaa nu undrar du sekert hur i allvärlden kan det kommasej att hennes mamma betalade skulderna. Joo, jag satt på msn och märkte att denhär "kompisen" var inloggad, såklart gick jag då och sade att när hon tänkte betala skulderna, då hon inte svarade skrev jag att jag inte tänker vänta förevigt på det utan tänker göra något åt saken, fick jag svaret att hon inte är i Vasa och kan inte ta hand om saken nu, denhär personen undrade också vad det handlade om. Jag berättade att hon är skyldig mej 10€ och frågade vem jag talade med. Jag fick svaret att det var hennes mamma och att hon kunde betala det åt mej. Såklart bestämde vi var och när hon skulle ge pengarna. Så nu är det en mindre på skuldlistan.

Efter det cyklade jag ock Jenny, med min cykel till Jenny, via Ässä då.
Hos Jenny satt vi på Datorn och hadde väldigt kul.
Efteråt cyklade vi via Kiska och Ässä, sen var vi en sväng till Hurri och sedan for vi mot BGS.
På vägen började vi smått bråka om en småsak och skräk på varan en stund, sedan började vi skratta och efter en stund talade vi om någåt annat.
Senare på kvällen då jag följde Jenny hem talade vi om band och låtar mm. <3
En bra dag sist och slutligen.

Men nu till den ena saken jag ville ta upp.
Som sekert flera av er läsare har märkt (om ni läser en del bloggar) så har alla i denhär åldern väldigt enformiga blogger. Det kan bero på att flesta av dem är fjortisar eller liknande, och det vet vi ju alla att om någån är fjortis så har hon en blogg.
Men det jag vill komma till är att alla i denhär åldern skriver om sådant som: di är så kära i någån men de är så lessna för att de vet att han inte tycker om henne, kläder i massvis, vanligt dagligt skit som inte intresserar någån (inte mej i varje fall), lägger ut en massa bilder på kändisar och sjr "så vil jag se ut". Jag har tröttnat på sådant, jag vill ha omväxling. Och jag menar inte att alla som bloggar är fjortisar eller någåt annat, men man sku kuna skriva mer som sej själv och inte som alla andra, alltså göra bloggen mer personlig, mer intressant och inte likadan som alla andras.
Även om jag bloggar tycker jag inte jag är en fjortis eller liknande. Jag vågar skriva om mina egna tankar (som nu) och lite också om mer privatare saker. Inte bara om vad jag köpt och vad jag har på mej idag och att den jag gillar inte gillar mej osv osv. Ingen böhöver ju göra som jag sjr, men det är ett råd. Var er själva på blogen och skriv om er själva!

Ingen ska ta det personligt nu!

Nu vet jag inte varför jag har skrivit hela inlägget på dethär sättet, det bara känndes så.

Men ni alla ska ha det så bra nu!
Gonatt!
MVH Ina

Kommentarer
Postat av: Anski

Va myki du hann gö på en daag :p

Tjanå, no fö att ja oftast bloggar o fotar kläder o saker som ja ha köpt o mm, men aj skriver oxå ofta om mina egna tankar o åsikter, men ja hlr me om att int alla ska ha "likadana" bloggar.

Men ja ska no ändra min bloggs design så den bliir meer intressantare, men ja behöver hjälp o ha int hunni fixa en ny header ^^'

Men lycka till me bloggen o ha en braa sommar :)

2010-06-19 @ 14:21:03
URL: http://anskih.blogg.se/
Postat av: Ina

Ja kan no hjälpa (; å tack de samma! (;

2010-06-19 @ 14:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0