Texter.

Lyssna samtidit som du läser


Här är några texter som jag har skrivit. Beklagar att alla e på finska.


text 1

Jos en ole luottamisen arvoinen,
olen epäonnistuja.

Jos olen epäonnistuja,
en kelpaa kenellekkään.

Jos en kelpaa kenellekkään,
en kelpaa itselleni.

Jos en kelpaa itselleni,
mikä on tarkoitukseni?

Jos minulla ei ole tarkoitusta,
voin vain kadota.

Jos katoaisin,
se olisi merkityksetöntä.

Kaikki on.

Miksi?

Mihinkään ei voi luottaa.

Jos mihinkään ei voi luottaa,
se on epäonnistunutta.

Jos kaikki on epäonnistunutta,
se ei kelpaa kenellekkään.

Jos mikään ei kelpaa kenellekkään,
se ei kelpaa omaan tarkoitukseensa.

Jos mikään ei kelpaa omaan tarkoitukseesna,
se voi vain kadota.

Jos kaikki katoaisi,
se olisi merkityksetöntä.

Sillä millään ei ole väliä.

Kaikki katoaa joskus.

Silloin ei ole enää väliä.

Sillä kaikki olisi poissa.


text 2

Näin siinä sitten kävi.
Te pärjäätte kyllä.
Lopun alku on käsillä.
Se oli teidän vika,
mutta annan teille silti kaikkeni.
Teen sen mitä pyydätte.
Tuhositte minut mutta en ole itsekäs niinkuin te.
Jos käskette minua palvelemaan teitä niinkuin orja,
niin teen sen.
Jos minun täytyy kuolla teidän puolestanne,
niin teen sen.
Se tulee tuhoamaan minut lopullisesti,
mutta se on tarkoituskin.
Ette koskaan kunnioittaneet minua.
Ette koskaan huomanneet minua.
Haukuitte.
Loukkasitte.
Löitte.
Revitte minulta sielun ulos.
Lähetitte sen seilaamaan pimeään tyhjyyteen.
Siellä se pysyy minun kuolemaani asti.
Mutta olen jo kuollut.
Voitte tehdä minulle mitä vain.
Elämäni oli jo tuhoontuomittu alusta asti.
Saitte mitä halusitte.
Päästäkää minut jo.
Loppu on käsillä.


text 3

Jos sanoisin että olen pahoillani
ja etten halunnut tässä käyvän näin.
Uskoisitko?
Antaisitko anteeksi?
Jos sanoisin etten halunnut loukata,
mutta asiat vain menivät niin.
Kuuntelisitko?
Jos sanoisin että voit luottaa minuun.
Luottaisitko?
En halunnut että tässä kävisi näin.
En halunnut satuttaa.
Luulin pystyväni ihmeisiin.
Luulin pystyväni parantamaan,
sen,
mitä minulla jo oli.
En tiennyt.
Nyt menetän kaiken.
Jääthän sinä?
En pysty yksin.
Anna anteeksi.
Se ei ollut tarkoitus.

© Ina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0